Ik heb die symptomen al eerder gehad, gedurende een periode van ongeveer een half jaar. Het voelde ernstig genoeg aan om me te laten onderzoeken door mijn huisarts, die me vervolgens doorverwees naar een uroloog. Beiden bevestigden dat ze niets afwijkends konden vinden.
Een merkwaardige diagnose, want voor mij
voelde dit probleem heel vreemd aan. (Dit was trouwens lang voordat ik TMS ontdekte.) Ook negatief getest op SOA's. Uiteindelijk verdween het. Waarom? Iets anders, iets veel angstaanjagenders, kwam ervoor in de plaats, denk ik. En op de een of andere manier ben ik er gewoon mee gestopt me druk te maken over dat probleem, hoe vreselijk het soms ook leek. Ik maakte me er gewoon niet meer druk om.
Naar mijn idee zijn problemen met de urinewegen/blaas typisch voor TMS, omdat ze zo gemakkelijk getriggerd worden. Wil je weten wanneer ik nog eens het gevoel heb dat ik elke 15 minuten moet plassen? In het uur voorafgaand aan een optreden of een presentatie. Ik ben nerveus, meer niet. Sommige mensen krijgen last van maagklachten voor een optreden (bijvoorbeeld "vlinders in de buik"); die overactieve blaas is de manier waarop mijn lichaam nervositeit uitdrukt. Dit is geen ingewikkelde of controversiële kijk op hoe het lichaam en de geest werken, en de meeste mensen zullen het eens zijn met dit verband van oorzaak en gevolg. Het hoeft niet veel complexer te zijn dan dat.
Samenvattend: ja, ik heb ervaren wat jij beschrijft als TMS, en ja, het is voor mij geen probleem meer. Ik raad je aan om er gewoon mee te stoppen je er druk over te maken. Laat je afleiden door deze afleiding. Hopelijk is dat alles wat nodig is.